fbpx

Branding geeft betekenis aan jouw merk

Als onderneming wil je opvallen bij je doelgroep. Niet alleen door de producten of diensten die je aanbiedt, maar ook door het gevoel dat mensen bij je bedrijf krijgen. Dat gevoel verkrijgt men alleen wanneer je weet ‘wie’ jij als organisatie bent. Branding geeft betekenis aan je merkt. Het maakt je verhaal begrijpelijk.

Jouw merk als basis voor succes

Branding is in de basis het voldoen aan het beeld dat je klant van je heeft. Het is het bevestigen van vertrouwen en het bevredigen van behoeften op een manier die ‘logisch’ voelt. Klein voorbeeldje: Op een notariskantoor verwacht je in beginsel niet direct getutoyeerd aangesproken te worden. Je verwacht formele omgangsvormen en communicatie.

Uit dit voorbeeld blijkt direct dat branding meer is dan een logo op de deur, een sticker op een auto of een gratis pen met bedrukking. Het gaat om merkbeleving dus ook de manier waarop je medewerkers de klant te woord staan, hoe er om gegaan wordt met een klacht of retour en hoe begrijpelijk de website is ingericht.

De beleving van jouw merk staat centraal bij alles wat we doen. Het vormt de basis. Het is de blauwdruk voor elk concept, elke campagne en elke uiting. Het is een vertaling van jouw intrinsieke motivatie. Dan wordt jouw merk echt. En dat is precies het aspect waar jouw doelgroep in wil investeren. Want mensen investeren altijd in verhalen, nooit in bedrijven an sich.

Branding ontwikkelt het karakter van jouw organisatie en is een veelal strategisch traject waarbij wel naar de operationele invulling wordt gekeken. Klinkt lastig? Praktijkvoorbeeldje: Een organisatie merkt dat de omzet in Duitsland terugloopt en vraagt ons om meer leads te genereren door middel van een adwords-campagne. Wij ontdekken echter dat zonder die campagne de medewerkers die de klanten telefonisch te woord staan al overvraagd worden en potentiële klanten lang in de wacht staan of zelfs ophangen. Dat zijn waardevolle leads die verloren gaan. Hoe daar mee om te gaan en je commerciële proces te optimaliseren zodat je waardevolle leads niet verloren gaan, daarvoor moet je bij PuntenCo zijn.

Weten wat jouw merk echt maakt?

Benieuwd geworden naar wat jouw merk echt maakt? Samen brainstormen tijdens een lekkere kop koffie: de kickstart van iets moois? Neem dan contact met ons op. Geheel vrijblijvend, natuurlijk. We leren je graag kennen!

PuntenCo branding en marketing

Bouwkamp 1J

6576 JX

Ooij

info@puntenco.nl

024-2122047

Algemene voorwaarden

Privacyverklaring

Branding geeft betekenis aan jouw merk

Je wilt als organisatie de juiste indruk achterlaten bij jouw doelgroep. En dat kan alleen wanneer je weet ‘wie’ jij als organisatie bent.

Weet jij wat jouw organisatie uitstraalt naar de buitenwereld? Is het antwoord ‘nee’? Dan is het tijd voor een goed gesprek. Ook als het antwoord ‘ja’ is, trouwens.

Branding geeft betekenis aan jouw merk

Als onderneming wil je opvallen bij je doelgroep. Niet alleen door de producten of diensten die je aanbiedt, maar ook door het gevoel dat mensen bij je bedrijf krijgen. Dat gevoel verkrijgt men alleen wanneer je weet ‘wie’ jij als organisatie bent. Branding geeft betekenis aan je merkt. Het maakt je verhaal begrijpelijk.

Jouw merk als basis voor succes

Branding is in de basis het voldoen aan het beeld dat je klant van je heeft. Het is het bevestigen van vertrouwen en het bevredigen van behoeften op een manier die ‘logisch’ voelt. Klein voorbeeldje: Op een notariskantoor verwacht je in beginsel niet direct getutoyeerd aangesproken te worden. Je verwacht formele omgangsvormen en communicatie.

Uit dit voorbeeld blijkt direct dat branding meer is dan een logo op de deur, een sticker op een auto of een gratis pen met bedrukking. Het gaat om merkbeleving dus ook de manier waarop je medewerkers de klant te woord staan, hoe er om gegaan wordt met een klacht of retour en hoe begrijpelijk de website is ingericht.

De beleving van jouw merk staat centraal bij alles wat we doen. Het vormt de basis. Het is de blauwdruk voor elk concept, elke campagne en elke uiting. Het is een vertaling van jouw intrinsieke motivatie. Dan wordt jouw merk echt. En dat is precies het aspect waar jouw doelgroep in wil investeren. Want mensen investeren altijd in verhalen, nooit in bedrijven an sich.

Branding ontwikkelt het karakter van jouw organisatie en is een veelal strategisch traject waarbij wel naar de operationele invulling wordt gekeken. Klinkt lastig? Praktijkvoorbeeldje: Een organisatie merkt dat de omzet in Duitsland terugloopt en vraagt ons om meer leads te genereren door middel van een adwords-campagne. Wij ontdekken echter dat zonder die campagne de medewerkers die de klanten telefonisch te woord staan al overvraagd worden en potentiële klanten lang in de wacht staan of zelfs ophangen. Dat zijn waardevolle leads die verloren gaan. Hoe daar mee om te gaan en je commerciële proces te optimaliseren zodat je waardevolle leads niet verloren gaan, daarvoor moet je bij PuntenCo zijn.

Weten wat jouw merk echt maakt?

Benieuwd geworden naar wat jouw merk echt maakt? Samen brainstormen tijdens een lekkere kop koffie: de kickstart van iets moois? Neem dan contact met ons op. Geheel vrijblijvend, natuurlijk. We leren je graag kennen!

PuntenCo branding | marketing

Einsteinweg 7

6662 PW ELST

info@puntenco.nl

024-2122047

 

© .enCo 2020